القائمة الرئيسية

الصفحات

"" انت انسحبت ودورك جي زي صاحبك .. ! ""

قصص قبل النوم قصص اطفال قبل النوم قصص للاطفال قبل النوم حواديت ماما نونا قصص اطفال قبل النوم مكتوبة قصص قبل النوم للأطفال قصص اطفال قبل النوم طويلة قصص الانبياء, قصص اطفال, قصص رعب, قصص واقعية, قصص قبل النوم, قصص القران, قصص العربية, قصص عالمية قصص رعب, قصص واقعية, قصص قبل النوم, قصص عالمية قصص خيالية قصص اطفال قصص قصيرة قصص خرافية قصص الاطفال قصص للاطفال قصص عربية للاطفال قصص اطفال جديدة قصه قصيره قصص رعب قصص مرعبة قصص روايات قصيرة قصص,قصص اطفال,قصص عربية,قصص عربيه,قصص قصص,قصص للاطفال,قصص عربي,قصص عربية للاطفال,قصص العربيه,قصص الاطفال,قصص العربية,قصص قبل النوم,قصص الاميرات,قصص اطفال قبل النوم,قصص للاطفال قبل النوم,قصص قبل النوم للاطفال,قصص رعب,قصص رنا,قصص الجن,قصص اطفال سندريلا,قصص كويلي,قصص مرعبه,قصص مرعبة,قصص مخيفه,قصص معبره,قصص مفيده,قصص مشهوره,رنا قصص رعب,قصص رعب رنا,قصص الارواح,قصص فيها عبره,قصص رعب حقيقية,قصص اطفال جديدة,قصص مرعبة حقيقية,قصص حقيقية مرعبة,قصص الجن و الارواح,قصص سحرية للأطفال,قصص مضحكة للأطفال


 صديقي امجد كانت تصرفاته غريبة بعد اخر يوم قضناه سوا .. كان يوم مرعب ، انا مش عايز افتكره ، بس غصب عني لازم افتكره .. غصب عني لازم اقولكوا ال حصلو وال احتمال .. او اكيد ! اكيد هيحصلي ..

كان يوم خميس امجد خبط علي الباب وقالي ..
-- محمد انا محضرلك النهاردة مفجأة
- ايه هي ؟
كان ماسك لوحة مغطيها بجورنال قديم ، فك الجورنال وقعد ..
-- دي لوحة اسمها Menga ، والدي اشترها كديكور وهو في اخر سفرية لانجولا ..
بصيت عليها ، كانت شبه لوحة الويجا بالظبط بس مكونه من ٣٠ حرف غريب ، تقريبا لغة افريقية قديمة بس في جمبها ورقة ترجمة للحروف بالانجليزية .. بصتله وقولتله
- ايوه يعني هنعمل ايه ؟
-- هنلعب بيها النهاردة ..
- انا مليش في الالعاب دي يامجد ، وبعدين انت عارف افريقيا منبع الحاجات دي وانا مش دي شخصيتي ..
اتهمني بالجبان ، وان دي مجرد لعبة !! وانه زهق من قعدتنا علي البلايستشن وعايز يجرب حاجة جديدة ، ويمكن ده ال خلاني انصاع لكلامه واهو نجرب حاجة جديدة مع اني كنت ساعتها واثق ان ده تخاريف .. وسالته ايه الفايدة من اللعبة ..
-- بيقولوا ان في اللعبة هنمسك الزهرين وهنرمي ال رقم ال هيجي عليه .. رقم Megna ٩ لو قدرنا من الزهرين نجيب رقم ٩ يعني مثلا ٤ و٥ .. ٦و٣ هنولع الشمعة ونساله سؤال غيبي وهيجاوبنا عليه ! ولو مجبناش لمده ٣ محولات هو هيطلب طلب .. الشرط الوحيد ان مفيش انسحاب مهما كان عشان حياتك متبقاش جحيم ..
كلام كنت شايفه تافه وغريب .. بس مفيش مانع نجرب ليه لا ؟ .. امجد عمل اول محولتين وفشل .. مسكت الزهر عشان اعمل اخر محولة وكانت النتيجة بردو انها فشلت ، امجد ساعتها ابتسم وقالي هو ال هيسالنا كده ، في الحقيقة كنت عايز فعلا هو ال يسال عشان اثبت لامجد اننا بنضيع وقت ..
ولع الشمعة وقالي سيب نفسك خالص ..وخلي ايدك تمشي بالراحة علي الحروف ، قولتله اعمل انت الاول عشان اتعمل منك .. قولتها بسخرية ! .. امجد ابتسم وقالي
-- انا عارف انك مش مصدق .. بس استمتع يامحمد يعني بلاش تبقي مقفول كده
ضحكت وقولتله
-- طيب ابدا ..
حط ايده علي القطعة الخشبية وفضل يحرك علي الحروف .. كان مستغرب جدا لحد مكون جملة ..
كان بيبصلي وهو مستغرب وبيقولي
-- انا عارف انك مش هتصدقني .. بس انا مكنش بحرك حاجة حسيت ان ايدي بتمشي علي الحروف لوحدها !!
مكنتش عايز اسخف عشان كده قولتله ..
-- ترجم الجملة ياامجد وخلينا نكمل لعب ..
لما ترجمنا الجملة انا استغربت ، وامجد كان بيترعش !! .. الجملة كانت ..
"" عايز تموت انت وصاحبك ازاي ؟ ""
الجملة رعبتني شوية !! وفي احتمالين ، الاحتمال الاول ان امجد حفظ الحروف الافريقية دي عشان يكون الجملة دي ويرعبني ! اما الاحتمال التاني كنت بطرده من افكاري ان فعلا مش امجد ال كون ال حروف .. امجد فضل يتنفض ويقولي
-- انت متاكد ياامحمد اننا في البيت لوحدنا
- ايوه .. ايوه هما مسافرين !! ليه في ايه ؟
-- انا شوفت حد بيبصلي من الصالة من شوية ..
هنا بس حسيت ان امجد بيحاول فعلا يرعبني .. بيحاول يخليني مش متزن عشان يضحك في الاخر ! .. بس لقيت امجد بيشيل اللعبة وبيمشي من غير ميتكلم .. اتكلمت وانا ببتسم
- طيب وبخصوص الانسحاب ياعم امجد !!
وقف وبصالي وكسر اللوحة نصين !! ..مشي من غير ميتكلم !! .. هو في ايه ؟
فتحت التلفزيون وانا بتناسي ال حصل .. ومش عايز افتكر ال حصل ، التلفزيون كان مشوش .. مش عايز يفتح علي اي قناة .. مش عايز يفتح علي اي قناة نهائي ، كانت حاجة غريية بس قولت يمكن من الجو ، والدش في حاجة من فوق ، ودخلت اخد دش .. حضرت الغيار ودخلت ! وانا في الدش نور البيت قطع .. انا مبخفش بس مبحبش ابقي في الحمام لوحدي والنور قاطع .. ديما متاكد ان ده مكانهم ! اكيد انت كمان مبتحبش كده والافكار الغريبة كلها بتجيلك وعشان كده قفلت الدش وحولت اجيب موبايلي من البنطلون عشان البس ..اثناء وانا بولع كشاف الموبايل ، حسيت بحد واقف جمب قعدة الحمام بيبتسم !! لا انا مش حسيت !! انا شوفت ... انا متاكد اني شوفت ..!
شديت اللبس ومبصتش تاني وخرجت .. وانا بقنع نفسي دي خيالات انا اتخيلتها !! .. لبست هدومي وبكشافي دخلت اوضتي .. وقولت اعد علي سريري اتصفح الانترنت ، بعد ساعة وفي منتصف الليل كان السكون بيعم المكان .. عيني اخدت علي الظلام عشان بقالي كتير قاعد في .. لحظت حاجة غريية !! شوفت ظل اسود بيبص علي المرايا ال قريية من سريري .. خوفت !! .. لما فضلت اركز ، قررت اني اغطي نفسي بالبطانية ، اول مرة اخاف كده .. في ايه ؟ كل حاجة بترجع في ذهني كانه شريط فيديو من اول مجيء امجد لمغادرته !! .. كنت خايف زي ورقة شجر تافهه بتهزرها الريح ،
اتوقعت ان اسمع حاجة .. عشان ساعتها ارمي الغطاء واجري اين كان ال هيحصل !! .. بس الصمت كان مخيم علي المكان ، كنت سامع دقات قلبي بصورة جنونية .. مجرد كام سنتيمتر بتفصلني بين ال ظل ال في المراياا ده .. قررت اني اتصل بولدي بص الخط كان مشغول ! .. قولت ابص تاني يمكن بتهيالي..
انا اتنفضت اما بصيت تاني .. كان شكله مرعب .. !! كان شكله غريب !! .. سمعت ضحكة !! ضحكه جايا من المراايا !! .. تلفوني وقع مني .. يمكن جت نجدة من السماء عشان النور يجي .. خرجت !! خرجت جري من الاوضة .. قولت اني مش هدخل البيت تاني وقعدت علي قهوة وانا خايف وجسمي مش حاسس بي ..
عمال العن معرفة امجد .. هو السبب !! هو السبب فعلا في ال انا في دلوقتي .. نمت علي القهوة .. صحيت بعد ٣ ٤ ساعات .. وطلبت شاي .. فتحت الفيس لقيت خبر غريب !! خبر غريب متداول وسط اصحابي .. كلهم منزلين صورة امجد ، والبقاء لله !! .. الجرايد كاتبه ان في شاب انتحر ؟؟ .. امجد انتحر !! .. امجد منتحرش لا !؟ .. حولت اكلم اصحابي عشان افهم .. لقيتهم بيقولوا ان اهله لقوه قاطع شراينه ورقبته !! .. وماسك السكين ..!!
الخبر نزل عليا زي السهم!! شريط امبارح كله قدام عيني .. لقيت نفسي بدخل علي النت وبعمل سيرش علي Megna .. طلعلي فيديوهات كتير لافارقة وهما بيعملوا طقوس غريبة !! .. رسمين صورة شبه ال شوفته امبارح وبيقولوا ده Megna .. دخلت اقراا مقاال تاني عنه ! كان مكتوب انك لو لعبت اللعبة وانسحبت هتنتهي حياتك ..
انا ملعبتش امجد ال لعب وانسحب بس افتكرت ال حصلي امبارح وافتكرت جملة تانية .. ""عايز تموت انت وصاحبك ازاي ؟ ""
صاحبك .. انا صاحبه !! .. جريت علي البيت عشان اشوف اللعبة .. لقيتها مكسورة نصين حولت اصلحهاا .. وقعدت !! ..
لعبت الزهر ٣ مرات ومجاش ٩ بردوو .. مسكت القطعة الخشبية. .. كانت فعلا بتتحرك لوحدها وكونت جملة .. امجد مكنش بيكدب !! ترجمتها وانا خايف ..! كانت الجملة بتقول "" انت انسحبت ودورك جي زي صاحبك .. ! ""
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

التنقل السريع